De inspiratie
Overtuigd dat de bal zelf schuldig was, gingen Young en zijn tegenstander naar het ziekenhuis, maakten een röntgenfoto van de betreffende golfbal en ontdekten dat de kern ervan eigenlijk niet in het midden lag.
De inspiratie
Overtuigd dat de bal zelf schuldig was, gingen Young en zijn tegenstander naar het ziekenhuis, maakten een röntgenfoto van de betreffende golfbal en ontdekten dat de kern ervan eigenlijk niet in het midden lag.
De revolutie
De vroegejaren
Met zijn ontdekking haalde Phil Young, Fred Bommer een mede-afgestudeerde, rubber specialist en fervent golfer, over om de Acushnet Golf Division te leiden. Ze wilden de hoogste kwaliteit en best presterende golfbal ter wereld ontwikkelen; één die uniform en consistent van kwaliteit zou zijn, bal na bal.
Vertrouwen opbouwen in een merk
In een spel waar consistentie en nauwkeurigheid van een schot worden beloond, concentreerden Young en Bommer hun inspanningen op productkwaliteit, beginnend bij het “proces”. Dit was destijds een revolutie. Een tweede revolutie was hun distributiebeleid.
Alleen golf-professionals
Terwijl de meeste golfuitrusting werd verkocht via warenhuizen, besloten Young en Bommer om Titleist-producten te distribueren via het individu dat het meest in staat was een superieure en hoogwaardige golfbal te onderscheiden. Ze voerden een distributiebeleid van “alleen via golfprofessionals verkocht” en namen de eerste stap om het toonaangevende merk van de golfprofessional en de golfproshop te worden.
Acushnet Golf Ball Demonstration Machine